onsdag 13 augusti 2014

Bloggäventyr

I söndags gjorde Tommy och jag en dagsutflykt på mc och åkte på en lite annorlunda bloggträff ut till Mollösund. I vanliga fall sätter vi ett tema och sedan tar alla med sig en eller flera rätter som passar till temat, sedan äter vi och pratar tills det är dags att försöka rulla sin proppmätta kropp hemåt igen. En underbart koncept! Men den här gången stor värdinnan Karin för maten. Vi fick bland annat avnjuta grillade grönsaker, laxpaj, hommus av flera slag och en riktigt god rödbetskaka.

Det är så fint i Mollösund, jag kan inte låta bli att älska alla ställen som ligger vid havet, men det här var ju ändå något extra. När vi traskade ner till havet efter maten för att försöka få till en omslagsbild till  Karins kokbok som dyker upp framåt vårkanten funderade vi på varför i hela friden vi inte hade badkläder med oss och fick glatt nöja oss med att plaska lite med fötterna. 

Det var mycket skratt, god mat och fantastisk väder, jag är så tacksam över att ha fått träffa dessa härliga människor! 

Här kommer lite bilder från äventyret:


Om jag skulle kunna tänka mig att bo här? Ja, utan tvivel!

 
Karins goda hommusar

Det fanns tid för lite hundgos också. Akilles alltså, vilken charmör!

 God mat, vänner och hav. <3


Bakom kulisserna #1

Bakom kulisserna #2

Tack för att vi fick se ditt fina Mollösund!

/Körsbäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit