torsdag 14 november 2013

Päron och troll


Minns ni den här fadäsen?
Igår försökte jag mig på den på nytt och skam den som ger sig! När jag vände på formen kom det ut en fantastiskt välskapt päron- och fläderkaka, hel och fin med alla små vågor där de skulle vara. Gissa om jag var nöjd. Däremot gick det ungefär som sist när jag skulle göra glasyren, den var jättevit och fin när jag hällde den över kakan, men flöt ut och nästan försvann efter ett par minuter. Börjar tro att jag snålar en aning på florsockret, så jag kör på tredje gången gillt till nästa försök helt enkelt, då ska både kakan och glasyren bli prima!


När kakan var så klar den kunde bli så tog jag med mig den hem till fina tvillingmamman Bella för att se hur de bor, träffa Bella och bli presenterad för småtrollen. Och vilka charmtroll de var! Jag myste som tusan och trollen verkade inte direkt missnöjda de heller när de fyrade av det ena leendet efter det andra och jollrade om allt mellan himmel och jord.
Fantastiskt sätt att spendera en ledig dag :)


/Körsbäret

1 kommentar:

  1. Jag smäller av! Sötaste tvillingtrollen!
    ... och grattis till den lyckade kakan! ;)

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit