fredag 24 maj 2013

Sjukstuga och pirr i magen

I Söndags, ungefär samtidigt som Tommy friskförklarade sig efter en vecka som sjukling, så blev jag brakförkyld. Antagligen hann jag bli smittad innan han blev frisk, där fick jag för att jag kaxade mig om att jag inte blev sjuk...

Så det har inte varit mycket bloggmaterial att tala om den senaste veckan, allt fokus har legat på att bli frisk till imorgon, lördag. Då är det äntligen dags för min fantastiska födelsedagspresent, fyra långa månader har jag väntat och imorgon är det dags! Då tar jag med mig kamera och stativ och beger mig hem till Sonja för en heldags workshop i matfoto och matstyling. Jag har längtat ihjäl mig och nu är det plötsligt dags, det ska bli så spännande att träffa nya människor, få inspiration, lära mig nytt och utvecklas. Hurra helt enkelt!

Så gissa om jag var glad när jag vaknade i morse och kände mig helt okej! Nu, för att mota bort de sista förkylningstrollen inför morgondagen dricker jag mynta- och ingefärste med citron och honung. Om det fungerar eller ej låter jag vara osagt, men gott är det och placebo är helt okej för mig!


Mynta- och ingefärste med citron och honung
Utmärkt gott som iste en varm sommardag också!

* En kopp nykokt vatten
* Ca en matsked riven ingefära
* 4-6 myntablad
* 2 skivor citron
* Honung, gärna mycket

1. Riv ner ingefäran i vattnet.
2. Pressa saften från en av citronskivorna ner i koppen, lägg i den andra skivan hel.
3. Riv myntabladen i småbitar och släng ner dem med.
4. Häll i honung, rör om ordentligt, drick och njut.
    (Eller kyl ner och servera med isbitar i vackra glas)

Inte svårare än så!

/Körsbäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit