onsdag 17 april 2013

-Ge rum, jag vill opp!

Sa Rabarberknopp!

I måndags tyckte jag att det banne mig var vår och nu får inte rabarbern sova längre! SÅ, jag lyfte försiktigt på den skyddande krukan som jag ställt över rabarberna på balkongen och höll tummarna för att de klarat vintern utan bestående men. Jojomensan!
Där stod några korta röda skaft, rosiga knoppar och gula blad, med klorofyllbrist. Nu, några dagar senare har de börjat få en hälsosam grön färg och jag längtar helt vansinnigt efter de första stjälkarna, en rabarberkompott, kanske saft? Åh, vad jag älskar den här tiden på året!
Tänkte bara tala om det.


Våren, livet, knopparna.
Underbart!

/Körsbäret


2 kommentarer:

  1. Hurra, bästa vårtecknet! Och vackert som en tavla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är der underbart? De växer så det knakar där ute, inte många veckor till första skörden nu! :)

      Radera

Mer läsning:

pinit