onsdag 26 december 2012

En liten julhyllning till bloggosfären

Hur tråkigt hade inte min matvärld varit om jag inte tagit upp matbloggandet, hittat andra mat- och bakbloggar, inspirerats av och testlagat deras recept? Jag vågar inte ens tänka tanken. I år har dessa inspirationskällor även nästlat sig in hos familjens julfirande och skapat nya traditioner.


I brist på friska inslag på julbordet letade jag ur receptpärmen fram Plommonets handskrivna recept på vodka- limesill och svängde ihop som bidrag till julbordet, en klar succé, även om jag personligen tyckte den blev lite väl salt, får nog låta sillen dra ur lite i ett vattenbad nästa gång. Recept kommer upp när jag hittar lite ro att plita ner det.



Nästa friska tillskott på julbordet kommer i alla fall jag se till att det alltid finns framöver, en julsallad som jag fyndade hos Picki (Recept här)och bara var tvungen att testa, jag menar, bara SE på den! Smaken var minst lika fantastisk. 


Till sist så tror jag väl inte att någon har missat min fascination för de där kanderade apelsinskalen som gjordes på Matgeek och som jag visst fick för mig att testa, de blev succé! jag tror inte jag kommer undan att göra dem igen nästa jul, inte för att det gör mig något egentligen, de var verkligen värda besväret!

Självklart var där även en massa annat gott, men något måste jag ju ha kvar att skriva om till nästa jul? ;)

God fortsättning!
/Körsbäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit