söndag 25 juli 2010

Säg har ni erat glada barnasinne kvar?

Jag älskar min lillebror! På riktigt, han är den mest fantastiska "lilla" sötnos som finns, även om han kan vara så jobbig att jag vill stypa honom emellanåt så är det och kommer alltid vara syskonkärlek så det sprutar ut öronen. :)

Sen har han en underbar egenhet att alltid skapa konstverk av sin mat, ni kanske minns äppelmusen? Så igår gjorde han det iden, när jag på mammas namnsdag serverade rabarberpaj med vaniljsås och jordgubbar skapade han denna underbara lilla nalle:

Gulle! :D

Även jag har låtit barnet inom mig få sitt den här veckan. När jag var i grönsaksaffären i fredags efter jobbet blev jag alldeles lyrisk när jag sprang rätt in i en hylla med LILA blomkål! Den var så himla fin!
Så ett huvud lila blomkål följde med mig hem och blev senare till en portion smaskigt blomkålsmos, lättsaltat och med liiite vitpeppar. Till åt jag stekt lax, skivad gurka och en nektarin.
Det hade nog varit gott med någon sås till, men nu hade jag inte saker hemma till det så jag fick glatt klara mig utan.
Här är bilder på min härliga fredagstid i köket:
Så vacker!

Vattnet fick visst lite färg och blomkålen bleknade en aning, men fortfarande tjusigt lila! :)

Blomkålsmos! Det blev lila! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit