måndag 14 juni 2010

Sommar, sommar, sommar!

Startade dagen med ett fantastiskt gott litet grön-monster! Skippade spirulinan idag, mest för att se vad det skulle bli för färg utan. Den blev härligt sommargrön och med lite nötter och tranbär ovanpå blev det riktigt vackert!

En härligare start på dagen får man leta efter!

Sommargrönt morgonmonster:
// en näve italiensk salladsmix // 2 puckar fryst spenat // ca 3 stora blad isbergssallad // en halv banan // en halv apelsin // ca 5 cm gurka skuren i bitar //

Mixa, strössla över valfritt pynt (här nötter och tranbär finhackat) och voila! Ett Grönt litet monster! :)

Härom dagen blev jag väldigt inspirerad av Sara som gjorde jordgubbsmidag med fetaost, så på vägen hem från stan stannade jag till och införskaffade mig en liter jordgubbar (åh, så gott!) och ett paket fetaost. Efter en kik i kylskåpet blev det en härligt frisk sommarsallad.

// en näve jordgubbar // ett halvt block fetaost // en bit vattenmelon (knappt 1/8 tror jag det blev) // några nävar maché //

Skär osten, melonen och jordgubbarna i lagom stora bitar, blanda ihop och lägg maché vid sidan av. Den går givetvis att blanda med sen, men det såg finare ut såhär :)
Lite balsamvinäger över jordgubbssalladen var inte alls dumt, men jag håller mig nog ifrån det så länge det är vattenmelon med, för det blev mest bara underligt.

Ett gott sätt att få lite vätska i sig varma dagar


Sen var jag ju som sagt nere på stan tidigare idag och ibland bara man måste göra saker som får en att le med hela ansiktet, den här gången innebar det att investera i ett färgglatt linne från Warp. Helt underbart, jag bara stod där i provrummet och tittade mig i spegeln och fånlog. Det kommer definitivt att bli en sommarfavorit! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit