måndag 19 april 2010

Finbesök i köket

Har precis vinkat av min nattgäst. Lillebror kom hit på middag och övernattning igår, myspys!
Introducerade honom för raw food med stor succé :)

Vi tog oss an tacopaprika med nötfärs, receptet hittar du här. Mycket hackande och, till Lillebrors stora förtjusning, geggande för att göra guacamole. Det stod att man ska ha sallad, gurka och majs i botten av paprikan och sedan ha på färsen, men nej, då skulle vi nog ha köpt en aningen större paprika. Kan dock meddela att det går alldeles galant att ha alla grönsakerna bredvid och bara lägga färs i paprikan!


Efter en paus kastade vi oss in i de söta smakernas värld och gjorde favorit i repris på fredagens äppelpaj. Han blev aningen förälskad i pajen och att den var så enkel att göra och nämnde till och med något om att han nog skulle ta och göra den till sin Fina Flicka någon dag, det sprider sig som ringar på vattnet på något vis detta, jag har verkligen inte profeterat för det på något vis, bara låtit honom smaka, ungefär på samma sätt som Plommonet drog in mig i raw food träsket :)

Han är en riktig matkonstnär min lillebror, ända sedan han var liten har han hittat ansikten i mat, eller sett till att det har blivit ansikten. Igår komponerade han en liten mus av rester från äppelskivandet.

taco hej!


2 kommentarer:

  1. Aow, du gjorde min tacopaprika! Och ni gillade den! =D Jag blir så smickrad och glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. :)

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit