onsdag 14 april 2010

Bloggpremiär!

Jag har en nyupptäckt kärlek till Raw Food.
Det var en av mina närmaste vänner som började med det och det gjorde mig nyfiken, hon tyckte det var så bra, "men kan det verkligen bli varierat och gott?" var min första tanke, men nu efter ca 2 veckor på åtminstone 50% raw så är jag övertygad! Och jag mår bättre än någonsin! Framförallt så har jag så mycket mer energi och mina problem med finnar har nästan försvunnit helt. :)
Lånade böcker på biblioteket, bland annat "Raw Food på Svenska" av Erica Palmcrantz. En väldigt bra bok som jag verkligen kan rekommendera om du är nyfiken på Raw Food, hon förklarar utan pekpinnar och är inte helt fanatisk över det, utan säger själv att alla kan anpassa det efter sin egen vardag och vad man själv orkar/hinner med.

Bäst av allt är nog frukostarna.
I morse gjorde jag en underbar fruktsmoothie, och färgen, färgen blev så himla vacker! det nästan lyste av energi om den!


Denna delikata start på dagen bestod av:
1 banan // 1 apelsin // en näve frysta hallon // 1 passionfrukt // ca 2 msk alfa alfa-groddar
Mixa allting till en härlig smoothie och dekorera ev. med lite färsk basilika.

helt underbart gott! Lunchen intog jag med kära mor på en kinesrestaurang, vilket ju begränsade urvalet av färska grönsaker en aning,men jag tog vad som fanns i salladsbaren (bland annat galet saftiga apelsinklyftor!) och kompletterade med lite vårrullar och nudelwok.

Nu tänker jag bege mig ut i skogen, njuta av vårsolen och värmen medan den fortfarande är kvar :)

2 kommentarer:

  1. Välkommen till råkostens vackra värld! Jag är också mellan 50-70% rå beroende på humör osv, har sånt enormt behov av råa grönsaker ibland, och andra dagar känns det inge kul alls. Det är bara att följa sin egen kropp!

    Måste tipsa om denna utmärkta råkostreceptbank, dit vem som helst kan sända in sina recept: http://www.rawfoodrecept.com/

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det är en värld jag trivs utmärkt i, men som du säger, kanske inte vajer dag, hela tiden.

    En fantastisk receptbank, har kikat där lite varje dag nu, kan varmt rekommendera Plommonets tacopaprika! :)

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit