fredag 16 april 2010

Barfora utan strumpor och skor

Nåja, kanske inte riktigt än, men det känns inte långt borta nu!
Tog en promenad upp på mitt berg innan lunchen idag och det var små gröna knoppar överallt! Och vitsippor! Dessa underbara små blommor ger mig lyckorus i hela kroppen och får mig att le, då är det vår på riktigt :)


Gårdagen bjöd på god mat i mängder! Jag åt äntligen upp det sista av min Raw Falafel som stått och väntat på mig i kylen, det är så himla gott och friskt! och sjukt enkelt att laga, jag älskar recept när man har en ingredienslista och sedan står det under instruktioner: "blanda alla ingredienser i en mixer". kan det bli mer simpelt? :)
Sen bjöds det på middag hemma hos Plommonet som bestämt sig för att laga sig igenom vårat avlånga land med hjälp av boken "Sveriges nya landskapsrätter". Så igår tog vi våra smaklökar till Blekinge och avnjöt en helt underbar sjömansbiff! Till efterrätt bjöds det på nästanglass, tyvärr lämnade jag kameran hemma så det finns inga bilder på den vackra maten, men jag är övertygad om att det kommer upp på hennes blogg så småning om :)

Recept på nästanglass:
// 1 frusen banan // en näve valfria frysta bär // lite kakao // hackade nötter av din favoritsort //
Kör banan, bär och kakao i mixern, (ha tålamod, det bli mjukt och fint efter ett tag!) lägg upp i en fin skål och strössla över nötterna.
Det bästa med den här glassen är att den smakmässigt kan varieras i all oändlighet! varför inte med lite kokos i? :)

Nu ska jag äta upp min macka med mandelsmör (mandlar och olja, kört i mixer tills det får "smörkonsistens", busenkelt!), som för övrigt har blivit mitt nya godis, jag älskar det! Även om det kanske inte ser mycket ut för världen så får det smaklökarna att hoppa av förtjusning ^.^

Mmmmandelsmör... :)

1 kommentar:

  1. Mandelsmör är min nya craving också, det och mullbär, varje fikarast på jobbet varje dag. Rätt lätt att fimpa bullarna då när man har sånt att mumsa på !:)

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit